Välkommen till Nahums ärorika Filmklubb, est.2002, återskappat för en ny säsong 2009/10. Vi finns för att erbjuda dig med kvalitétsfilm på fredagarna med start 11:30. Filmerna som visas kommer att röstas fram här på forumet senast två dagar innan visning.

HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Search

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Latest topics
»  Första filmen 2010/2011 FÖRSLAG!!!
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Sep 02, 2010 8:44 pm by Flyingjunkyard

»  Ny Ledning - Jag
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Sep 02, 2010 8:30 pm by Flyingjunkyard

» Förmodad Virusannons om Greencard i USA
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyFri Jan 22, 2010 6:48 pm by Flyingjunkyard

» Jag är awesome!
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyFri Nov 06, 2009 12:46 am by Tom_Cruise

» Filmförslag v.45 ~ Tema komedi
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyTue Nov 03, 2009 12:13 am by Winston Wolf

» Dags att marknadsföra Nahums ärorika filmklubb!
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyMon Nov 02, 2009 8:22 pm by Johnny Quid

» Filmförslag v.43
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyFri Oct 23, 2009 9:47 am by Winston Wolf

» För alla er som vill börja se Anime =)
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 10:33 pm by syndikat

» Spotifylistor
För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 10:43 pm by Mr.Durden

Share

För alla er som vill börja se Anime =)

Go down 
AuthorMessage
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden

För alla er som vill börja se Anime =) Empty
PostSubject: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 12:24 am

Det finns extremt mycket anime där ute, och den bästa animen hittar du i form av serier, inte film.

Jag ger er två anime tips med olika inriktningar beroende på vad som intresserar er. Wotwot

1.
Om du vill börja med en av de bästa anime serierna, som jag personligen tycker är briljant utförd och en av de mest intresseväckande vad gäller story, karaktärer osv, så ska du se Death Note. Här följer lite basic info om serien, hoppas du kan din engelska Wink

Genres: drama, mystery, psychological, supernatural, thriller
Themes: death, Police, shinigami(death god), Suicide
Age rating: Teenagers (May contain bloody violence, bad language, nudity)
Plot Summary: Yagami Light is an ace student with great prospects, who's bored out of his mind. One day he finds the "Death Note": a notebook from the realm of the Death Gods, with the power to kill people in any way he desires. With the Death Note in hand, Light decides to create his perfect world, without crime or criminals. However, when criminals start dropping dead one by one, the authorites send the legendary detective L to track down the killer, and a battle of wits, deception and logic ensues...

--------------------------------------------------------------------------------------------

2.
Söker du efter en mer actionbaserad anime med en underbar story och fantastiska animeringar (ritstil och liknande) så ska du se
Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Nedan följer lite basic info

Genres: adventure, comedy, drama, fantasy, psychological
Themes: alchemy, Demons, fighting, Military, steampunk
Age rating:[/b] Teenagers (May contain bloody violence, bad language, nudity)
Plot Summary: Two brothers lose their mother to an incurable disease. With the power of "alchemy", they use taboo knowledge to resurrect her. The process fails, and as a toll for using this type of alchemy, the older brother, Edward Elric loses his left leg while the younger brother, Alphonse Elric loses his entire body. To save his brother, Edward sacrifices his right arm and is able to affix his brother's soul to a suit of armor. With the help of a family friend, Edward receives metal limbs - "automail" - to replace his lost ones. With that, Edward vows to search for the Philosopher's Stone to return the brothers to their original bodies, even if it means becoming a "State Alchemist", one who uses his/her alchemy for the military.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Andra omåttligt populära animes (som ni kan ha hört talas om) är Bleach, Naruto och One Piece, alla extremt bra i manga form (serietidning). I anime form så gör sig Bleach och Naruto exceptionellt bra medan One Piece tappar det helt.

"You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world." Tyler Durden

Last edited by Mr.Durden on Wed Oct 21, 2009 10:55 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://nahum.forumotion.com
syndikat

syndikat

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 1:11 am

Jag tycker ett bra initativ vore att vi inför ett animeavsnitt som visas innan varje film. Detta för att kunna mersmak och för att öppna upp ögonen på de ovetande och lidande stackarna som inte ännu blivit frälsta!

Detta avsnitt kan ju då vara framröstat på hemsidan i förväg - baserat på genre etc.
Back to top Go down
View user profile
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 8:48 am

aa men man kan väl starta den typ 20 över i så fall så att folk får välja om de vill se lr inte? sen startar filmen 20 i.

Vi får bestämma animen sen då efter genre? kan väl bli bra Smile men ska det vara random avsnitt ifrån en serie eller första pilot avsnittet? Det får ju samtidigt inte spoila hela serien menar jag o_O

måste tillägga att code geass' första avsnitt e rätt grymt dock Colonthree

"You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world." Tyler Durden
Back to top Go down
syndikat

syndikat

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 9:43 am

Ja, tidsplaneringen låter bra, fast vi måste ju få folket att börja kolla. Många orkar inte se själv, så det kunde ju vara smidigare att läggad den halv så fler "tvingas" se Smile

Det bästa vore ju att ta pilotavsnitt från de främre serierna, typ Death Note, Code Geass, Ergo Proxy och kanske någon chuuninexam-avsnitt för att väcka intresse för de som gillar sånt bättre.

Det låter lovande!
Back to top Go down
View user profile
siegge

siegge

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 10:22 pm

Ungefär eller helt exakt en tiondel av Nahums filmklubb är intresserade av att visa ett avsnitt anime innan varje film. Ni tycker inte att det känns lite Fortsättning På Diktaturen att införa det då?

Missförstå mig rätt. Jag är inte emot det. Men det höjer andelen intresserade till femton procent. Vi kan möjligtvis lyckas med en vågmästarroll, men det kräver att resten av medlemmarna är uppdelade i två block och då måste vi lyckas med det först.

Eller så skiter vi i sånt där som demokrati och tänker som Anakin i Attack of the Clones; vi är tillräckligt visa för att få utöva vår makt över andra.
Back to top Go down
View user profile
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyWed Oct 21, 2009 11:03 pm

Stycke #1: Absolut inte, denna "diktatur" som du nämner har aldrig existerat så det kan således inte bli någon fortsättning. Sen är det ändå ingen diktatur så punkt. Sealed

Stycke #2: Vrf dra in jobbig velande politik i något så vackert som anime? Och vilka block skulle det då finnas? Öhh.. tankeklurig anime vs action anime? Tounge och menar du att du själv är en potentiell kandidat till vågmästarrollen lr? ursäkta mig men Grin

Styck #3: Så gör vi.

Back to top Go down
syndikat

syndikat

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 12:55 am

Vi bättre vetande måste agera storebröder när det kommer till en sådan kritisk fråga som denna, håller du inte med siggis? Det är ju bättre att vi förgyller deras värld än låter de leva i skuggan av oss andra, upplysta!

Anime - Den enda verkliga verkligheten!
Back to top Go down
View user profile
siegge

siegge

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 2:59 pm

Mr.Durden wrote:
Stycke #1: Absolut inte, denna "diktatur" som du nämner har aldrig existerat så det kan således inte bli någon fortsättning. Sen är det ändå ingen diktatur så punkt. Sealed

Stycke #2: Vrf dra in jobbig velande politik i något så vackert som anime? Och vilka block skulle det då finnas? Öhh.. tankeklurig anime vs action anime? Tounge och menar du att du själv är en potentiell kandidat till vågmästarrollen lr? ursäkta mig men Grin

Styck #3: Så gör vi.

Stycke #1: Jag anser inte att vi för just denhär diskussionen vidare just här. Vi modifierar sanningen tills vidare ; jag håller alltså med dig dåe.

Stycke #2: Du missförstår mig så fel som det bara går. Det enda jag menar är att vi (eller ni eller vi) befinner oss i ett demokratiskt underläge. Detdär med blocken är bara för att det enda sättet att få makt som en minoritet är som vågmästare. Aurgh jag orkar inte förklara detdär; läs sverigedemokraterna ungefär.

Stycke #3: Okej. Visst. Men det går på er risk. Jag avsäger mig allt ansvar. Särskilt om diktaturen leder till revolution osv.
Back to top Go down
View user profile
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 4:45 pm

Och vems kulle kunna leda en sådan revolution, hoppas banne mig inte att det är du din sverigedemokratdyrkare. Då kmr banhammern fram! Ungefär så här kmr det att gå till;

Vi: Heart
De: Eh ... Angry Face ... Very Angry
Vi: :ban:
De: Nosebleed ... Confused ... Crying ... White flag
Vi: :awesome: Thumb Up

Vi & De efter revolutionen och första avsnittet: Colonthree Grin Grin

Back to top Go down
Johnny Quid

Johnny Quid

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 6:12 pm

Om ni skulle göra något sådant hemskt skulle jag aldrig vara där då det visades!
Back to top Go down
View user profile
syndikat

syndikat

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 6:43 pm

pfft.. du vet ju själv att du kommer börja gilla anime om du kollar på ett avsnitt, du har ju erkänt själv att du gillade princess mononoke ? :}}
Back to top Go down
View user profile
Johnny Quid

Johnny Quid

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 8:46 pm

syndikat wrote:
pfft.. du vet ju själv att du kommer börja gilla anime om du kollar på ett avsnitt, du har ju erkänt själv att du gillade princess mononoke ? :}}

Det vet jag ingenting om!
Back to top Go down
View user profile
f0rfr3y

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 10:10 pm

JAja ni skulle kunna visa ngt någon gång men när vi säger stop så är det stop. Anime ser sjukt fånigt ut i mina ögon men kanske är kul om man väl börjar titta. Sen och andra sidan ser väl Tibia inte så sjukt coolt ut;=)
Back to top Go down
View user profile
syndikat

syndikat

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) EmptyThu Oct 22, 2009 10:33 pm

f0rfr3y wrote:
JAja ni skulle kunna visa ngt någon gång men när vi säger stop så är det stop. Anime ser sjukt fånigt ut i mina ögon men kanske är kul om man väl börjar titta. Sen och andra sidan ser väl Tibia inte så sjukt coolt ut;=)

Låter som ett utmärkt förslag!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: För alla er som vill börja se Anime =)   För alla er som vill börja se Anime =) Empty

Back to top Go down

För alla er som vill börja se Anime =)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Character Claims
» Hallard and Munakata
» Moonlight Flowers Manga
» The Kyoto-ben accent disappearing?
» Types of "Dere"