Nahums Filmklubb
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Välkommen till Nahums ärorika Filmklubb, est.2002, återskappat för en ny säsong 2009/10. Vi finns för att erbjuda dig med kvalitétsfilm på fredagarna med start 11:30. Filmerna som visas kommer att röstas fram här på forumet senast två dagar innan visning.
 
HomeSearchLatest imagesRegisterLog in
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
»  Första filmen 2010/2011 FÖRSLAG!!!
Världens absolut sämsta film... EmptyThu Sep 02, 2010 8:44 pm by Flyingjunkyard

»  Ny Ledning - Jag
Världens absolut sämsta film... EmptyThu Sep 02, 2010 8:30 pm by Flyingjunkyard

» Förmodad Virusannons om Greencard i USA
Världens absolut sämsta film... EmptyFri Jan 22, 2010 6:48 pm by Flyingjunkyard

» Jag är awesome!
Världens absolut sämsta film... EmptyFri Nov 06, 2009 12:46 am by Tom_Cruise

» Filmförslag v.45 ~ Tema komedi
Världens absolut sämsta film... EmptyTue Nov 03, 2009 12:13 am by Winston Wolf

» Dags att marknadsföra Nahums ärorika filmklubb!
Världens absolut sämsta film... EmptyMon Nov 02, 2009 8:22 pm by Johnny Quid

» Filmförslag v.43
Världens absolut sämsta film... EmptyFri Oct 23, 2009 9:47 am by Winston Wolf

» För alla er som vill börja se Anime =)
Världens absolut sämsta film... EmptyThu Oct 22, 2009 10:33 pm by syndikat

» Spotifylistor
Världens absolut sämsta film... EmptyWed Oct 21, 2009 10:43 pm by Mr.Durden


 

 Världens absolut sämsta film...

Go down 
+2
Winston Wolf
Flyingjunkyard
6 posters
AuthorMessage
Flyingjunkyard

Flyingjunkyard


Posts : 19
Join date : 2009-10-13
Age : 32
Location : Tågaborg

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyWed Oct 14, 2009 8:40 am

Torstigste Bröder och Systrar, när jag skulle posta ett inlägg i "debatten" "Världens Absolut Bästa Film", så upptäckte jag att jag inte hade någonting som var värt att skriva där. Det enda var att Clockwork Orange möjligen hade en plats i det övre skiktet på denna sidan Hitchcock.
Det andra, som fyllde upp resten av posten var min hatkärlek till världens absolut sämsta film, "Plan 109 from outer space" (Ed Wood). Den är så fruktansvärt dålig att den är rolig. För er som inte är insatta ("saliga äro de ovetande"), så ska jag dra handlingen kort:
Det händer skumma saker på kyrkogården, lite poliser blir dödade av zombier (måste vara filmhistoriens första zombier!), som har väckts av utomjordingar med flygande TEFAT, typ. Märk väl betoningen på TEFAT. Så utsätts människan för ett utomjordiskt angrepp...

Jag måste, pinsamt nog, erkänna att jag har filmen i min ägo om det är någon som av ren kuriosa vill se den...

Ta gärna upp andra filmer som kan tänkas tävla om platsen som filmhistoriens sämsta Smile
Back to top Go down
Winston Wolf

Winston Wolf


Posts : 64
Join date : 2009-10-07

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyWed Oct 14, 2009 8:46 am

Flyingjunkyard wrote:
Torstigste Bröder och Systrar, när jag skulle posta ett inlägg i "debatten" "Världens Absolut Bästa Film", så upptäckte jag att jag inte hade någonting som var värt att skriva där. Det enda var att Clockwork Orange möjligen hade en plats i det övre skiktet på denna sidan Hitchcock.
Det andra, som fyllde upp resten av posten var min hatkärlek till världens absolut sämsta film, "Plan 109 from outer space" (Ed Wood). Den är så fruktansvärt dålig att den är rolig. För er som inte är insatta ("saliga äro de ovetande"), så ska jag dra handlingen kort:
Det händer skumma saker på kyrkogården, lite poliser blir dödade av zombier (måste vara filmhistoriens första zombier!), som har väckts av utomjordingar med flygande TEFAT, typ. Märk väl betoningen på TEFAT. Så utsätts människan för ett utomjordiskt angrepp...

Jag måste, pinsamt nog, erkänna att jag har filmen i min ägo om det är någon som av ren kuriosa vill se den...

Ta gärna upp andra filmer som kan tänkas tävla om platsen som filmhistoriens sämsta Smile

Bra initiativ till tråd!

Plan 109 from outer space är ju ökänd för att vara så jävla dålig, personligen skulle jag gärna vilja se den för allmänbildningens skull.

Är det förresten inte i 109 som skådespelen som spelade huvudrollen dog så att de blev tvungna att byta mitt i?
Back to top Go down
Flyingjunkyard

Flyingjunkyard


Posts : 19
Join date : 2009-10-13
Age : 32
Location : Tågaborg

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyWed Oct 14, 2009 8:52 am

Tack Smile

Mycket möjligt, inte en aning faktiskt, kräver helt klart närmare studier...
Nerd
Back to top Go down
syndikat

syndikat


Posts : 16
Join date : 2009-10-07

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyThu Oct 15, 2009 9:37 am

Jag skulle dock vilja påstå att min sämsta film är "Zombiestrippers", något ni kanske hör på namnet är en självskriven succé.

Det handlar åtminstone om strippor inne på en stripklubb, som inte ens är snygga Crying , förvandlas till zombies och kalabaliken utbryter i denna stängda lokal. Det blir C-skådisarnas kamp för överlevnad, och huvuden, ackompanjerat med andra kroppsdelar, flyger likt aldrig förr. Slående idioti - som t.ex. varför skulle man vilja utrusta sig med en spade istället för en shotgun - som förgyller filmen från början till slut.

Blodet kan närmst jämföra sig med rödbetsvatten eller möjligtvis lite tunnare ketchup, så man behöver inte vara rädd för några starka/realistiska scener.

Se på egen risk!
Back to top Go down
Flyingjunkyard

Flyingjunkyard


Posts : 19
Join date : 2009-10-13
Age : 32
Location : Tågaborg

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyThu Oct 15, 2009 9:59 am

Lol, C-splatterfilm alltså XD
Back to top Go down
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden


Posts : 74
Join date : 2009-10-06
Location : Där det gormas mest. =>

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyThu Oct 15, 2009 7:52 pm

checkade imdb och såg denna titeln...
"The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!?" Eh

ploten var minst sagt roande dock, problemet kommer när man ser att det faktiskt är menat att vara en ren skräckfilm. Ja har ju inte sett så kan dock inte prata för den själv.


Finns btw en väldigt enkel ekvation för att räkna ut världens sämsta film. Den lyder:

film + ben stiller = världens sämsta film.

kvittar va du lägger in i "film" Plainface
Back to top Go down
https://nahum.forumotion.com
Flyingjunkyard

Flyingjunkyard


Posts : 19
Join date : 2009-10-13
Age : 32
Location : Tågaborg

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyFri Oct 16, 2009 8:55 pm

Starship troopers 1 och 2 är också notoriously dåliga, dock utan att för den skull övergå i überkalkon-mode.
Back to top Go down
Winston Wolf

Winston Wolf


Posts : 64
Join date : 2009-10-07

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyFri Oct 16, 2009 9:26 pm

Det finns även den gamla klassiken "They saved Hitlers brain" som handlar om en grupp nazister som lever i nån form av undervattensstad där Hitlers hjärna ger dem order! Har inte sett den själv och handlingen är bara som jag minns den refererad av en full italienare så om ni är intresserade får ni själva söka på imdb...
Back to top Go down
Tom_Cruise

Tom_Cruise


Posts : 7
Join date : 2009-10-16
Age : 31
Location : Bjuv

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Piece of shitday   Världens absolut sämsta film... EmptySun Oct 18, 2009 8:50 pm

Jag skulle själv vilja tillföra "Doomsday" till den här tråden. Producerad 2008 och kan mycket väl klassifieras som världens sämsta film, om inte bara det, världens största besvikelse. Det handlar om en livsfarlig infektion som sprider sig i storbrittanien. (Svininfluensan?) Nosebleed
Anyways, filmen börjar bra och staten gör det man skulle göra i en sådan situation en "quarantine" då alla som är infekterade blir utelåsta och lämnade i ödemarken emellertid fortfierar man sig i ett område med 24 timmar vakt. Börjar bra och spännande. Detta är rådande fram till ett gäng soldater (och en ashet tjej, clysha men en väl omtyckt sådan) beger sig in i ödemarken för att hitta ett botemedel. Där blir i princip hela gruppen slaktade av ett gäng hulliganer som inte blev infekterade men fortfarande blev utkastade ur den civiliserade världen. Så de är ganska "pissed off"!

De överlevande tar sig därifrån och hittar ett annat stort gäng överlevande som tänkte efter avspärrningen: Hmmm jag vet! Vi beteer som om vi levde i renässansen bara för kul skull! Allvarligt, de har av någon oförklarlig anledning bara dragit en tusen år bak i tiden och lever så trots att innan infektionen spred sig var de postmoderna människor. I alla fall, gänget för hjälp av renässans-gänget för att hitta ett botemedel och de lyckas, den asheta tjejen stannar kvar i ödemarken för att typ hämnas på dem som slaktade hennes polare, pantat nog. Allt detta är kryddat med värdelösa specialeffekter och helt överdrivna och orealistiska moment. Som när en skrikande kille får huvudet avkapat, ändock fortsätter hans huvud skrika när det blivit dekapasiterat... sannerligen en värdelös film.

Det dumma är dock att trailern ser jättespännande och häftig ut... Tounge
Back to top Go down
Mr.Durden
Admin
Mr.Durden


Posts : 74
Join date : 2009-10-06
Location : Där det gormas mest. =>

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptySun Oct 18, 2009 8:59 pm

även om doomsday är väldigt dålig på ett visst sätt så kan jag inte förneka att den underhöll mig väldigt bra Tounge

visa fina actionscener (om jag inte blandar ihop den med en annan film) fanns där allt och bruden som du nämner har jag för mig var ögongodis Colonthree

En dålig film överlag kanske, men oj vad det måste finnas sämre Grin
Back to top Go down
https://nahum.forumotion.com
Flyingjunkyard

Flyingjunkyard


Posts : 19
Join date : 2009-10-13
Age : 32
Location : Tågaborg

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptySun Oct 18, 2009 10:00 pm

om vi ändå är inne på besvikelser måste vi nämna Star Wars Episode I...
Back to top Go down
Johnny Quid

Johnny Quid


Posts : 20
Join date : 2009-10-15

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyMon Oct 19, 2009 11:22 pm

Love, måste berömma ditt engagemang till dessa trådar! Får mig att se en glimt av hopp i det djupt sjuka samhället vi idag lever i, i mänsklighetens framtid och i livet. Tack.

OnT:

Sämsta film, som jag kommer ihåg att jag sett nyligen, var någon norsk zombiefilm. Måste varit komedi. Tragikomisk. Samtidigt: väldigt seriös. Zombies av nazistiskt kött i nordnorge. Dödade ungdomar, i traditionsenligt skräckstuk. Någon hänger i en zombies tarmar över en klippa. Cliffhanger, det där.

Minns ej vad den hette. DÖDLIG någonting kanske?
Back to top Go down
syndikat

syndikat


Posts : 16
Join date : 2009-10-07

Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... EmptyTue Oct 20, 2009 7:51 pm

Johnny Quid wrote:
Love, måste berömma ditt engagemang till dessa trådar! Får mig att se en glimt av hopp i det djupt sjuka samhället vi idag lever i, i mänsklighetens framtid och i livet. Tack.

OnT:

Sämsta film, som jag kommer ihåg att jag sett nyligen, var någon norsk zombiefilm. Måste varit komedi. Tragikomisk. Samtidigt: väldigt seriös. Zombies av nazistiskt kött i nordnorge. Dödade ungdomar, i traditionsenligt skräckstuk. Någon hänger i en zombies tarmar över en klippa. Cliffhanger, det där.

Minns ej vad den hette. DÖDLIG någonting kanske?

DÖD SNÖ!

Jag har nog aldrig under min korta livstid lidit så som jag gjort under de korta minuter jag plågades att se skiten. Det var såklart Simon "filmsmak" Gärtner som påstod att denna film skulle vara en oumbärlig byggsten för en lycklig framtid, och tvingade således mig att bevittna den (tills jag övertygande honom att den sög)

Det bästa var att han var helt övertygad om att den var bra tills jättelångt efteråt, och tror antagligen likadant än idag. Stackars pojk..

Hur kommer det sig att det alltid är zombiefilmer som är de sämsta?
Back to top Go down
Sponsored content





Världens absolut sämsta film... Empty
PostSubject: Re: Världens absolut sämsta film...   Världens absolut sämsta film... Empty

Back to top Go down
 
Världens absolut sämsta film...
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Världens bästa film är..
» För tråkigt, då kör vi poll!!11
» Filmförslag v.43

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Nahums Filmklubb :: Film & TV :: Film & TV-gorm-
Jump to: